boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, September 21, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO.. Suasana Sembahyang hari raya di Surau MADAH...

Salam Sejahtera san Selamat Hari Raya....

Aku sekarang baru nak mencuba belajar berhari Raya bersama-sama anak-anak sendiri, kalau boleh itulah nak beraya sendiri.... tahun ni dah masuk kali ketiga...., seronok juga walau punjiran keliling rumah depan dan belakang rumah semuanya gelap... Namun ini terpaksa juga dipraktikkan... apa nak nak buat.. nak balik rumah orang tua aku dikampong, orang tua dah tak ada... rumah mertua pun dah tak ada....jadi terpaksalah belajar raya sendiri...

Seperti biasa program Raya yang penting ialah sembahyang raya... macam biasa... walaupun kawasan perumahan aku pun ada surau, ada masjid berdekatan, tapi aku tetap istiqamah dengan surau "port" aku di MADAH..., Program sembahyang raya jam 8.45 pagi.... biasalah, nak tunggu anak-anak selesai mandi, 8.30 pagi baru nak pergi, menyebabkan dah penuh, jemaah saudara kita dari Banggaladesh pun ramai....




Dalam suasana gambar yang aku paparkan.. semuanya waktu khutbah raya sedang berjalan... yang mengambil tugas menjadi imam dan membaca khutbah ialah Sifu aku sendiri... aku tak sempat nak catit intisari khutbah yang beliau baca... cuma yang aku ingat... sedutan khutbah beliau ialah, hari raya ini ialah hari kemenangan buat umat Islam yang telah menjalani ibadat puasa dan lain-lain lagi selama sebulan di dalam bulan Ramadhan, selain dari itu kita umat Islam Malaysia yang dah 52 tahun merdeka masih lagi belum memahami Islam sebenarnya... sebagai contoh isu kes hukuman rotan minum arak "Kartika" yang dikenakan sebat, hukuman itu bukan hukuman Islam pun, cuma ada sedikit berbaur Islam... risikonya apa yang terjadi... huru hara dibuatnya oleh pimpinan UMNO, ada yang minta tangguh, adsa yang suruh buat rayuan...dan macam-mavcam lagi... dari sini terserlah rupa wajah UMNO yang selama ini kononya mengaku parti Islam... phoorah... Islam Plastik...

Selesai Khutbah... Sifu aku terus dapat ucapan selamat hari raya dan bermaafan....

Aku sendiri pun banyak bersalah dengan sifu aku ni... hanya dia saja yang tahu kesalahan aku dengannya.. tapi aku dah minta maaf..maafkan segala kesalahan-kesalan aku sifu....Yang Ini Setiausaha PAS Kawasan Lumut, juga Ketua Cawangan Taman Aku.... senyum aja dia... Raya.....

Sekejap tadi aku dengar dari Radio Perak, Zambri MB Luar Tabiee akan mengadakan majlis raya di peringkat Manjung di Perkarangan MPM,,,, pada Esok Raya Ketiga... Sayang aku tak ada kalau tidak boleh pergi... pakat bawa selipar burok... OK kut....

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari